Editorial Base

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i la seva experiència d'usuari. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Accepto
Dames i senyors de les lletres catalanes Dames i senyors de les lletres catalanes

Dames i senyors de les lletres catalanes

Nomen Martín, LeilaNOVETAT

La millor manera d’endinsar-se en la literatura català en un recorregut que va des de l’edat mitjana fins als nostres dies.

Descripció de l'obra

Dames i senyors de les lletres catalanes és un recorregut viu i documentat per la història de les lletres catalanes a través de vint-i-cinc dels seus protagonistes més destacats. El llibre retrata els autors no només com a escriptors, sinó com a persones: amb les seves manies, passions, amistats i contradiccions, mostrant la dimensió més humana que sovint queda fora dels manuals. Cada capítol s’obre amb una fitxa d’una de les obres més representatives de l’autor o autora, contextualitzada en el moment històric i cultural en què va ser escrita. Així, el lector pot entendre millor com la literatura reflecteix els canvis socials i emocionals de cada època. Amb un estil proper i alhora rigorós, s’ofereix un retrat que combina anècdotes, curiositats i fragments literaris per fer de la història literària catalana una experiència viva, plena de veus i matisos. Un llibre pensat tant per a docents, estudiants i amants de la literatura com per a qualsevol persona que vulgui redescobrir la riquesa, la diversitat i la vitalitat del nostre patrimoni literari.

L’obra compta amb un pròleg de Ferran Guallar, escriptor i docent, que imparteix el curs Projecte Literari i és professor del Màster en Creació Literària al Laboratori de Lletres.

Característiques tècniques de l'obra
TítolDames i senyors de les lletres catalanes
AutorNomen Martín, Leila
Col·leccióBase Històrica
Número224
Format15,5 x 23,5 cm
Pàgines288
EnquadernacióTapa tova, cosit
ISBN979-13-87728-41-0
Preu18,00 €
Autor

Leila Nomen Martín (Barcelona, 1979) és psicòloga, professora i escriptora, amb una sòlida trajectòria professional. La seva experiència com a escriptora s’ha centrat principalment en l’àmbit de la psicologia, amb diverses obres publicades per l’Editorial Pirámide. Entre les seves publicacions destaquen: El duelo y la muerte (2007), Tratando... el proceso de duelo y de morir (2008), SOS... soy dependiente (2009), Tratando... situaciones de emergencia (2012), 50 técnicas psicoterapéuticas (2016), Fascinados por el true crime... Making a Criminofiliac (2025) i ABC Emocional (Desclée de Brouwer, 2025). Apassionada de la literatura des de molt jove, l’autora ha conreat sempre una mirada humanista i profunda envers l’escriptura i la lectura. El seu amor per la paraula escrita ha estat un fil conductor constant al llarg de la seva vida personal i professional. Aquesta passió per la literatura l’ha portada a explorar no només l’ànima de les persones, sinó també la dels personatges i autors que han marcat la història de les lletres universals.

Compra on-line

Preu: 18,00 €

Comprar
Comparteix
Altres llibres que et poden interessar
  • HAPPINESS
  • CRISTÒFOR COLOM FOU CATALÀ
  • La projecció exterior de Catalunya al món d'entreguerres
  • Sant Jordi. Una llegenda mil·lenària
  • L’herència del PSAN
  • L'anarquisme barceloní a l'inici del segle XX
  • HISTÒRIA DE CATALUNYA (11a edició)
  • PRAT DE LA RIBA
  • Sodomites catalans
  • L'ART I LA DONA
EDITORIAL BASE    c/ Breda nº 7. Barcelona 08029    Telèfon: 93.321.02.02   Fax: 93.410.39.78    info@editorialbase.com
Política de Privacitat | Avís Legal | Política de Cookies | Política de Contractació